vzw dreamcatcher loopt, u toch ook?

zaterdag, april 22, 2006

kniepijn

Pasen en zeker de dagen erna zijn niet goed voor mijn gezondheid. Hele dagen doe ik niets anders dan op mijn dienst gekregen paaseitjes (van collega’s en patiënten) verorberen. En ook de paaseitjes die we hebben meegenomen van bij K thuis (vakkundig verstopt door papaK - K, zijn broer en ik zijn per slot van rekening nog maar 26, 20 en 26 en rapen ook nog graag eitjes) moeten er aan geloven. Een reden extra om te gaan lopen vandaag.

Ik ben deze avond maar 50 minuten gaan lopen, 40 minuten minder dan dat er voorgeschreven staat volgens schema. Maar sinds donderdag sukkel ik met mijn knie. Mijn rechterknie laat het af en toe afweten - lees: doet pijn. Als ik lang moet rechtstaan voel ik een zeurende pijn. Het lopen zelf ging redelijk vlot, qua uithouding, maar na een dik half uur begon de pijn in mijn rechterknie erger te worden, zelfs mijn linkerknie begon soms pijn te doen. Volgens K omdat ik door die pijn in mijn rechterknie waarschijnlijk 'compenserend loop'.

Om niet vijf weken voor de 20 km van Brussel uit te vallen, heb ik besloten dat ik dag per dag ga zien wat haalbaar is voor mijn knie. Liever iets minder getraind de 20 km uitlopen, dan helemaal niet mee kunnen lopen. Van de vrienden die begonnen zijn met lopen, zijn er al een aantal uitgevallen – tijdelijk of definitief - en andere die op verminderde kracht lopen: B kan niet meer meelopen wegens gezondheidsredenen, J en moeke zijn nog steeds herstellende van hun opgelopen blessure, A heeft door te veel werk, tijdelijk een pauze ingelast.

html hit counter