vzw dreamcatcher loopt, u toch ook?

dinsdag, april 04, 2006

rode benen

Week 9, loopdag 1: 8 kilometer lopen. Hoe kan ik nu weten wanneer ik 8 km gelopen heb? Als ik 20 rondjes loop op de piste van het sportkot weet ik dat de afstand klopt. Het alternatief is ongeveer 50 min. gaan lopen: met een snelheid van 9,6 km/u komt dat ongeveer overeen met 8 km. Ik ga voor het tweede, ik denk dat ik van 20 rondjes knettergek word.

Ik heb een nieuw parcours uitgeprobeerd, maar er zijn twee nadelen aan. Een, het is vooral lopen op beton en dus niet goed voor de knieën. Twee, het is vooral tussen de auto’s. Lopen doe je toch het best in een frisse buitenlucht, ver weg van de uitlaatgassen van de auto’s. Dat was dus de eerste en laatste keer dat ik dat parcours liep.

Het lopen op zich ging redelijk goed, al was het iets te koud voor mijn shortje - maar dat heb je pas door als onderweg bent. Eenmaal ik de eerste 15 a 30 minuten gelopen heb, heb ik het gevoel dat ik vlotter kan lopen, met minder ongemakken. Ben ik een 'diesel' zoals dat dan heet, of is het puur psychologisch?

Ik heb gisteren trouwens ontdekt dat er al meer dan 1000 bezoekers zijn geweest op mijn blog, misschien wel vaak dezelfde bezoekers, maar ik ben in ieder geval toch blij met dat aantal. De berichtjes die ik af en toe krijg, zijn een echt hart onder de riem.


1 Comments:

At 9:40 a.m., Anonymous Anoniem said...

beste,
via de site www.ngi.be kan je je afstanden gemakkelijk afmeten en/of je looproute vooraf uitstippelen in functie van je te lopen schema. Klik op online resources en dan geodetische documentatie. Ikzelf maak er regelmatig gebruik van.
Proficiat alleszins met je eerste uurloop en nog veel loopplezier.
Ivo

 

Een reactie posten

<< Home

html hit counter