vzw dreamcatcher loopt, u toch ook?

zaterdag, april 15, 2006

67 + 8 (bis)

Aangezien het mijn vrije weekend is, trek ik richting Kempen om te trainen in de bossen. Neen, dit klopt niet helemaal: het is mijn vrije weekend en ik wil het 'thuisfront' nog eens bezoeken en het feit dat ik dan samen met mama en J kan lopen in het bos, is mooi meegenomen. En 75 minuten in gezelschap in een bos lopen, klinkt toch aantrekkelijker dan alleen rondjes lopen aan de rand van Leuven.

Spijtig genoeg kunnen J en mama niet mee gaan lopen. Ze zijn allebei geblesseerd. Ze zijn gisteren voor de eerste keer gaan lopen op beton, maar het is hen niet goed bekomen. J heeft last van zijn knie, mama aan haar spieren rond de enkel. Dat belooft voor de 20 kilometer.

Maar wie gaat me er dan nu gezelschap houden tijdens het lopen en me de juiste weg wijzen in het labyrint van de bossen? Mama wil graag meefietsen terwijl ik loop. Een nieuwe ervaring voor me, maar zeker geen slechte. Ik loop mijn 75 minuten, terwijl ze honderduit vertelt over de afgelopen dagen, over het lopen,… En af en toe verdwalen we in de bossen omdat we zo in ons gesprek opgaan. Gelukkig heeft ze hier al vaker gelopen en vinden we toch de juiste weg terug naar huis.

De 67+8 verhouding van vorige keer bleef gelden: de eerste 67 vielen mee, de laatste 8 niet.

html hit counter