vzw dreamcatcher loopt, u toch ook?

dinsdag, maart 28, 2006

nieuwe schoenen

M heeft voor de vzw een half jaar in Plettenberg Bay gezeten om daar ons nieuwe project op te starten. We zijn haar zondag gaan opwachten in Zaventem, het toeval wilde dat ze gelukkig ook die avond terugkwam (sorry om de romantiek te verpesten W, maar ze heeft dat daar zo geweldig gedaan dat we niet anders konden dan haar op te wachten om haar welkom te heten). Blijkbaar heeft M loopervaring, want ze wist me te vertellen dat loopschoenen maar X aantal kilometer meekunnen… Ik vermoed dat ik daar na 6 jaar toch al wel zal over zitten, dus ik heb echt nieuwe schoenen nodig. Zeker omdat ik pijn blijf hebben aan mijn achillespees als ik ga lopen. Hopelijk ligt het aan de schoenen…

Snel nieuwe loopschoenen kopen bestaat blijkbaar niet. In de winkel moest ik (1) eerst schoenen passen, (2) op de loopband een stukje lopen terwijl dat gefilmd werd (lopen op een loopband is niets voor mij, ik viel er de eerste keer bijna af) (3) waarna mijn loopstijl geanalyseerd werd – voor de geïnteresseerden, ik loop goed: mijn hielen komen mooi eerst op de grond, en mijn voeten komen verticaal neer, ook zoals het moet. Dan (4) uit de schoenenparen die het meest geschikt zijn voor mij een duo kiezen en (5) betalen. Na een dik half uur stond ik terug buiten met een nieuw paar schoenen onder de armen.

Schoenen die ik vandaag niet ga gebruiken. Heb vannacht nachtdienst gehad en ben veel te vroeg wakker geworden, waardoor ik me al niet al te fris voel. De geplande 1x20 en 1x25 minuten zullen niet voor vandaag zijn… Het schuldgevoel knaagt toch een beetje dat ik niet ga lopen vandaag.

html hit counter