vzw dreamcatcher loopt, u toch ook?

dinsdag, maart 21, 2006

wegpiraten

Deze ochtend ‘vroeg’ uit mijn bedje, om samen met A te gaan lopen op het sportkot. We vertrekken al lopend bij ons thuis en ontmoeten we elkaar om 9u15 op het sportkot. Zo gezegd, zo gedaan. En het was leuk, om eens iemand tegen te komen op het sportkot die je goed kent. Vandaag stond er 2x20 min lopen voor me op het programma - het begint langzaam aan een stevige inspanning te worden - en het ging vlot. Ik ben gaan lopen zonder hartslagmeter, maar heb de goede raad van J in het achterhoofd gehouden: niet te snel lopen, zorgen dat je hartslag niet te hoog gaat, zodat je geen melkzuur aanmaakt.

De laatste tien minuten naar huis, moet ik in de ‘achterafstraatjes’ van L lopen, maar ook daar kom je af en toe grappige situaties tegen. Zoals deze ochtend. Tijdens het lopen, ontdek ik dat er een kleine file ontstaan is in de straat. De reden: een oude dame die probeert vanuit haar garage de baan op te rijden. Op hetzelfde moment staat er een andere oude dame in het midden van de straat alle auto’s, fietsers en voetgangers langs beide zijde tegen te houden, zodat deze oude bestuurster langzaam uit haar garage kan rijden. Ondanks het feit dat alle auto’s stil staan, slaagt ze er bijna in om een van de wachtende auto’s aan te rijden. Natuurlijk, nu ik dit neerschrijf is het minder grappig dan op het moment zelf (K heeft het trouwens ook altijd over B-humor, dingen waar alleen ik om moet lachen), maar een ding is zeker: dit oude dametje zou niet meer met de auto mogen rijden. Ze is een gevaar op de weg.

html hit counter