vzw dreamcatcher loopt, u toch ook?

donderdag, maart 09, 2006

vzw dreamcatcher fuift, u toch ook?


Deze ochtend om negen uur hadden A. en S. (twee vriendinnen die door mijn blog ook (terug) zijn beginnen te lopen) afgesproken op het sportkot, maar aangezien ik nog een beetje te moe was (de wereld mee helpen verbeteren op café - na een vergadering met de vzw), ben ik er niet op tijd geraakt.

Tegen half elf ben ik dan maar op mijn eentje gaan lopen, maar met nieuwe muziek op mijn Ipod (Antony and the Johnsons [in de eindgeneriek van de eerste Parelvissers, toen was ik helemaal verkocht], Cocorosie en Jack Johnson – noot voor Ifpi: allemaal geript van CD’s uit onze eigen collectie). K. vindt het geen goede loopmuziek, ik wel.

Het lopen ging een beetje moeizaam. Het was dan ook 5x9 minuten lopen, iets wat ik minder graag doe. Geef mij dan maar 3x15. Maar het schema schreef me die 5x9 voor vandaag, dus doe ik ze plichtsbewust.

Het was rustig tijdens het lopen, ik ben maar twee andere lopers tegengekomen. Waarschijnlijk had het weer er veel mee te maken. Het heeft hier afgelopen nacht veel geregend en deze ochtend was alles nog vrij nat. Na het lopen waren mijn schoenen, sokken en het onderste deel van mijn broek dan ook doornat. Wat het lopen ook al minder aangenaam maakt.


Deze week ga ik nog maar een keer kunnen gaan lopen in plaats van twee (de tweede keer dat ik me niet aan het schema houd). Ik denk dat ik mijn eerste echte blessure dinsdag heb opgelopen. Ik heb enorm veel pijn aan mijn linker achillespees. Vooral tijdens het op- of aflopen van trappen. De remedie hiervoor is – denk ik toch – best een tijdje rustig aan doen. En dit komt me voor dit weekend niet slecht uit, aangezien we deze zaterdag met de vzw - waar ik dus voor loop - een fuif geven in de Blauwe Kater in Leuven. Allen daarheen!

html hit counter