vzw dreamcatcher loopt, u toch ook?

woensdag, juni 07, 2006

niet geschreven, wel gesport

De loopkriebels hebben me blijkbaar harder te pakken dan ik dacht. Ik ben dinsdag na de twintig kilometer twintig minuutjes gaan uitlopen - de benen even strekken na de 20 kilometer, heet dat dan hoogmoedig. Zaterdag 3 juni ben ik voor het eerst nog eens een uurtje gaan lopen en het ging bijna vanzelf. Alleen deed mijn knie op het einde wel een beetje pijn. Ik heb er na het lopen ijs op gelegd en het heeft geholpen. Een dag later voelde ze nog een beetje broos aan, maar de pijn was zo goed als weg. Het was best leuk om nog eens te gaan lopen. Door een druk werkschema had ik eerder die week nog geen tijd gehad om te gaan lopen en geloof het of niet, ik werd er een beetje treurig van. Ik had het gevoel dat ik iets miste.

Op Pinksterzondag wilde ik een paar baantjes gaan zwemmen, om de 'loopgewrichten’ een beetje te ontlasten en de andere spieren eens te gebruiken. Ik was benieuwd. Vroeger was ik een echte waterrat, maar het is ondertussen al jaren geleden dat ik nog eens echt gezwommen heb. Die eerste poging om te gaan zwemmen, viel in het water (hoe verzin ik het). Toen ik aankwam aan het zwembad, was het loket al gesloten. Blijkbaar is het zwembad op een zondag maar open tot vijf uur. De positieve noot aan de trip: ik heb nu een flyer met alle openingsuren van het zwembad. Zo zal ik de volgende keer niet meer voor gesloten deuren staan.

Mijn tweede zwempoging verliep beter. Het was heerlijk rustig in het zwembad. Buiten een jonge vrouw in de andere baan naast me, was er niemand. Voor heel even maar. Kort na mijn aankomst in het zwembad kwam er ook een school kinderen zwemmen. Gedaan met alle rust.
Als beginnende zwemster, wist ik natuurlijk niet hoeveel baantjes of hoe lang ik het beste kon zwemmen voor de eerste keer. Dus heb ik maar baantjes zitten zwemmen tot mijn armen moe begonnen te worden van steeds dezelfde beweging. Volgende keer denk ik dat ik toch iets langer ga zwemmen: later op de dag had ik het gevoel alsof ik helemaal niet was gaan zwemmen. Ik was niet moe, had nergens pijn of last van. Zou ik misschien te weinig gezwommen hebben? Of bestaat zoiets niet?

Eigenlijk is het fijn om nog eens een tekstje te schrijven op mijn blog. Wat eerder af en toe een zware opdracht voor me was - weeral eens iets schrijven over mijn loopervaringen, wie interesseert zich hier nu nog in, miste ik nu een beetje…. Af en toe ging ik wel nog eens kijken, en ik stond elke keer versteld: het aantal mensen die mijn blog lezen, blijft toch nog altijd stijgen. Hier is dus nieuw leesvoer voor de trouwe fans.

1 Comments:

At 11:27 p.m., Blogger Johan said...

Das zeker da. Voort doen, en binnenkort een triathlon... Nu de 20 km voorbij zijn en je doel is bereikt, is het soms moeilijk om verder te doen. Ik zorg altijd dat ik al een nieuw doel heb om naar toe te lopen.

 

Een reactie posten

<< Home

html hit counter