vzw dreamcatcher loopt, u toch ook?

woensdag, mei 24, 2006

perfect, maar die knie

Na twee mindere looptrainingen - de moed om de 20 km zonder al te veel problemen uit te lopen was ver zoek - was ik vandaag zeer gelukkig met een bijna perfecte looptraining. Omdat ik deze week geen al te grote inspanningen wil leveren (zodat ik goed uitgerust aan de 20 km kan beginnen) ben ik vandaag (ik durf bijna zeggen 'maar') een uurtje gaan lopen. Het lopen op zich verliep vlot: geen steken, geen lastige eerste tien à vijftien minuten,... Alleen, het was bijna perfect. Mijn rechterknie liet halverwege het lopen weer van zich horen. Deze keer was het niet ter hoogte van de knieschijf, maar eerder de binnenzijde van mijn knie die pijn deed. En zelfs nu doet het nog pijn als ik wandel. Maar misschien is lopen en daarna nog gaan werken in de nacht geen ideale combinatie.
Die knieën van lopers toch. Iedereen heeft er vroeg of laat blijkbaar wel eens last van. Is lopen dan wel zo gezond als mensen beweren?
Hopelijk is de pijn maar van korte duur, zoals alle vorige keren. Ik ben er serieus over aan het twijfelen om een knieband te gaan halen zodat ik mijn knie een beetje kan ondersteunen tijdens de 20 km, ofwel gaat onze kinesiste (klinkt professioneel he) mijn knie moeten intapen. We zien wel, zondag is nog een aantal dagen weg.

1 Comments:

At 12:18 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik zou hier wel heel voorzichtig met zijn en eens een orthopedisch chirurg raadplegen zodat het nooit bij jou zo ver komt als bij mij. Ik ben nu 48 ook knieprobleem vroeger nooit serieus genomen, maar nu word er wel gesproken van een knieprothese doordat gans mijn knie beschadigd is door ligamenten die beschadigd waren en te lang blijven met lopen. Voorlopig loop ik nog steeds met een speciale kniebrace. Een orthopdeisch chirurg zal deze je wel voorschrijven als hij het nodig acht en word grotendeels door de mutualiteit terug betaald. Met een kniebrace kan je zeker nog sporten

 

Een reactie posten

<< Home

html hit counter